fredag 23 september 2016

Äppelår


Hej fredag!

Såg i ett av mina inlägg från maj om mina förhoppningar om många äpplen i vårt äppelträd denna höst. Med facit i hand vet jag att min önskan aldrig slog in...
Ynka fyra äpplen hänger därute i trädet. Inte riktigt vad jag hoppats på.
Och detta som är ett äppelår, har jag läst. Inte hos oss i alla fall!

Lyckligtvis har vi söta grannar som hörde om vår äpplebrist och dagen därpå stod en stooor kasse med äpplen utanför dörren när jag kom hem.





Så nu kan vi njuta av både en och flera äpplepajer och kanske det blir till något annat också.



Ha en riktigt härlig fredag!




4 kommentarer:

  1. Vi fick inte heller många äpplen iår, hade många fler förra året.

    SvaraRadera
  2. Vi fick i alla fall ett haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Här uppe i norr har det varit jättebra äppelår har jag hört. Våra äppelträd har dött. Men vad härligt att ni fick lite äpplen av grannarna iallafall. Ha en fin måndag. Kram Annika

    SvaraRadera