måndag 21 mars 2016

Påskriset som fick flytta ut


Go'morron!

I fredags köpte jag med mig påskris hem. Jag är fullt medveten om att J är allergisk mot björk och att påskris oftast är just björkris. Trots det brukar det fungera bra då jag aldrig sätter riset i vatten. Vi får ju aldrig någon grönska i våra ris, men vi har i alla fall ett ris att pynta som vi kan ha inne under påsken.
Så, i fredags satte jag alltså in riset, men då började det klia i J's ögon. I lördags var jag tvungen att välja. J eller riset? Någon av dem fick stanna kvar i huset och den andre fick lämna. Valet var förstås inte svårt. 😊 Riset fick flytta ut. Så nu är det placerat på brick-bordet utanför vår entré. Där får det stå och hälsa våra gäster välkomna.



Brukar du ha påskris utomhus? Det har vi aldrig haft tidigare...


Hoppas du har en riktigt fin start på påskveckan!



5 kommentarer:

  1. Igår plockade jag in påskris men det finns bara här inne och än så står det kvar :) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du dissade riset haha. Det är ju fint utomhus också. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Vi har ris hemma, men sätter det inte heller i vatten pga allergi.
    Vilken tur att mannen fick stanna inne :)
    Fint blev det i alla fall ute.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Har jag påskris så sätter jag det inte i vatten. Tycker det blev toppenfint ute också.
    Kram mammma C

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att du är allergisk. Men det passade ju bra där ute också. Ha en fin kväll. Kram Annika

    SvaraRadera