onsdag 23 mars 2016

En plan


Hejsan!

Nu till påsk vill jag ha ett fång med utslagna vackra, gula påskliljor utanför entrén. Helst skall de vara sådär perfekt nyutslagna när gästerna kommer. Vädret är ju inte helt hundra så detta har i sig blivit ett litet projekt som kräver lite engagemang från mig.




När jag planterat lökarna i helgen såg det inte ut att vara några blommor på gång över huvud taget. Jag ställde dem då på ett ställe helt i lä och med full sol.
Nu har jag under veckan flyttat runt dem utomhus och tagit in dem några nätter. Hade någon sett mig fara runt i trädgården flyttandes på påskliljorna hade de nog undrat... Nu är där i alla fall några gula knoppar, men de får ju inte blomma ut redan nu. Då har de kanske blommat över till helgen och det vill jag ju inte.
Ni förstår att detta tar upp mycket av min tid. 😉
Nej, så viktigt är det inte, men visst vore det toppen om jag hade lyckats?


Ha det gott!



5 kommentarer:

  1. Kan se hur du farit runt med denna zinkhink för att hitta solens strålar :)
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  2. Så fint. Jag håller tummarna. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Så fint :)
    Hoppas du får en mysig långfredagskväll och Påskhelg
    Varm Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig en riktigt Glad Påsk. Kramisar Tina

    SvaraRadera