söndag 16 augusti 2015

Trädgårdsfix


Så har vi söndagen här! 
Jag misstänker att de flesta är tillbaka på respektive arbetsplats imorgon.
Själv är jag ledig ett litet tag till. Toppen att kunna dra ut på sommar och ledighet så länge det bara är möjligt.

Igår hade vi en trädgårdsdag, mannen och jag. Vädret var optimalt med soldis/mulet och ljumna vindar. Jag passade på att klippa våra Buxbomsklot som vi har i rabatten på husets framsida. Ett klot i varje hörna av en fyrkantig rabatt. Det roliga är att jag köpte dem för ett antal år sedan, som små små plantor för ett par tior styck. Nu har de vuxit upp och innan jag klippte dem igår var de rejält stora. Jag försöker att klippa dem varje år, de blir mycket tätare och finare då, men förra året gjorde jag inte det och kanske inte heller året dessförinnan. Nu var det i alla fall hög tid, de började bli lite vildvuxna och så vill jag inte ha det.
Resultatet? Nja, jag är ganska nöjd, men någonstans måste man bestämma sig för att det är klart. Annars är risken att klippa bort alldeles för mycket. Men ni vet när man tar ett par steg bort för att begrunda och tänker, bara lite till här och bara lite till där. :)

Här ser ni hur det blev.



Nu sitter jag i en solstol på terrassen och njuter av en härlig eftermiddag!



Hoppas att du också har möjlighet att njuta av söndagen!


1 kommentar:

  1. Härligt med ledighet, jag har jobbat två veckor efter semestern och hade gärna varit ledig igen nu:) Snyggt du har klippt buxbomen, det ser så prydligt ut med klippt klot.
    Ha en bra start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera