fredag 21 augusti 2015

Nytt i vår trädgård


Go'morron fredag!

Njuter du av att det är fredag, veckans sista arbetsdag eller är det ännu en ledig dag på semestern?

Tidigare i somras insåg jag att jag hade tröttnat på att ha våra cafe' möbler på framsidan av huset.
Det kändes liksom som om de hade gjort sitt där och det blev på något vis för mycket.

Istället ville jag ha en enkel vit träbänk som skulle placeras invid husväggen.
Så då satte jag igång och letade. Det var inte enkelt att hitta. Den skulle vara vit, lagom lång, fick inte kosta en mindre förmögenhet, inte för stor, lagom diskret. Efter idogt sökande fick jag ge mig på en punkt, den vita färgen.
Jag började googla och hittade en obehandlad bänk på Jula för endast typ 300:-. Lite färg på och den var klar. Ganska precis så som jag hade tänkt mig.

Så nu står den där vid husets framsida och jag är så nöjd!






Några kuddar skall den pimpas med, men dagen då jag tog fotona blåste det rejält, så efter att ha jagat kuddar i hela trädgården bestämde jag mig för att tillfälligt ta bort dem. ;)




Ha en riktigt skön helg!

6 kommentarer:

  1. Snyggt......var hittade du bänken? Fredagskram Anette

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Roligt med förändringar. Tack för tipset av Löddes plantskola, verkligen en härlig miljö. Kram Kate

    SvaraRadera
  3. Hej Camilla.
    Bänken blev jättefin verkligen, vilket fynd :)
    Va roligt att du tittat in hos mig, nu ska jag kika vidare här inne hos dig!
    Ha en jättefin fredag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt, vilket fynd. Jag skulle också behöva en ny bänk vid ytterdörren, min har stått ute i flera år och börjar kännas i rangligaste laget.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Riktigt snyggt !!!
    Hoppas du hittar fina dynor till !!
    Önskar dig en fortsatt mysig fredag o helg
    Kram från Stockholms skärgård

    SvaraRadera
  6. Det var ett fynd och så fin den blev.
    Mamma C

    SvaraRadera