måndag 24 augusti 2015

Gott med kantareller


Go'morron måndag!

Hoppas att ni alla har haft en super-härlig helg.
Vi har haft en toppen-helg och det har gått i rasande fart med massor av aktiviteter.
Vi har varit på Malmöfestivalen, sett konsert med Zara Larsson (Storasysters önskemål), klippt häck och lite annat trädgårdspyssel, varit på middag hos min bror och svägerska, spelat fotbolls match (Lillebror har spelat och resten av familjen har så klart varit med och hejat på), shopping, simning för mig och Storasyster (underbar motion om du frågar mig) och säkerligen lite annat också. Ja, en härlig kvällspromenad på söndagskvällen hann vi också med allihop.
Phu, jag blir nästan trött bara av att tänka på allt, men vi har hunnit med att koppla av lite emellanåt.


Idag tänkte jag tipsa er om en god liten appetizer med kantareller som jag hittade i en tidning för ett tag sedan. Det fanns två varianter. Antingen gör man en pizzadeg själv eller så köper man en färdig färsk smördeg som man naggar med gaffel och lägger på en plåt. Lägg på ca. 3 dl riven ost. Sätt in i ugnen och grädda på 250 grader i 10 minuter. Stek under tiden 1 liter rensade kantareller i smör. Ta ut pizzan ur ugnen och skär i lagom bitar. Lägg på kantareller, salta och klipp över 1/2 kruka gräslök.
Jag gjorde dessutom en del med stekta champinjoner.
Försvinnande gott!

Nu är det ny vecka och vi kör på med vardagen som vanligt!


Hoppas att du får en fin start på veckan!




5 kommentarer:

  1. Det där låter gott. Helgen har varit bra, den tar slut så fort bara. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket du hunnit med:). Hade din helg fler timmar än min😉.
    Gott med kantareller, har inte ätit det ännu.
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vissa helger går i ett och man tycker ändå dom är lugna...
    Jag hittar bara kantareller på Ica ;-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Mums vilket gott recept du tipsade om.
    Mamma C

    SvaraRadera
  5. Mums vad gott !!! Tack för det :)
    Vi fick massor av kantareller av makens moster :) som plockar men inte alls äter ;) bra för oss :)

    SvaraRadera