fredag 10 juli 2015

Trevlig helg!


För oss som ännu inte har semester är det äntligen fredag! Det är det så klart för er andra också, men jag misstänker att ni liksom jag känner att det kvittar om det är måndag, onsdag eller fredag när man är ledig och dagarna på något vis flyter i varandra. 
Härligt när det är så, avkopplande på något vis.

Men, vad säger ni om vädret? Jag vet, ett farligt tjatande om det där med vädret, men om det inte blir bättre, om det inte vänder snart, då måste jag lämna landet ;). Jag behöver sol och värme! Inte regn, storm och temperaturer runt 10-15 grader.
Sol och värme för att fylla på med diverse vitaminer och för att ladda batterierna, det är vad jag behöver.

För att pigga upp lite visar jag några bilder på min relativt nyinköpta favorit som står så fin i vår trädgård och förgyller vår tillvaro där.



Jepp, det är en Agaphantus, alias Afrikas blå lilja eller Kärlekslilja om man så vill. Kärt barn har många namn. 
Visst är den väl vacker!?


Ha nu en riktigt skön helg!



3 kommentarer:

  1. Åh,så vacker Afrikas blå lilja ♡ ...
    Ha en alldeles fantastisk helg/Kram

    SvaraRadera
  2. Vill också ha sol och värme nuuuu... SV Ljusstaken är från Höganäs, köpt för något år sen, men finns säkert att hitta på nätet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Nja det kvittar ibte vilken veckodag det är...fredag innebär slut på en semesterveckaoch måndag är ju början på en ny .......alltså närmare till jobbstart haha. Kram Anette

    SvaraRadera