onsdag 24 juni 2015

En grå onsdag


Hej vänner!

Hur har ni det denna onsdag? Har ni semester och njuter av härliga lediga dagar? Skiner solen på er?
För egen del jobbar jag ett tag till innan det är min tur att kliva in i "ledighetsbubblan", men som jag längtar efter det. Att få sova lääänge på morgonen, dricka morgonkaffet i solen, ligga i skuggan och läsa en bra bok, resa till ett ställe jag aldrig varit på tidigare, små utflykter, dagar på stranden, en dag på stan med shopping och en glass på ett av stans bästa glass-ställe, lata dagar då vi bara hänger hemma...
Listan kan göras hur lång som helst på saker att hitta på dessa kommande veckor, men just nu får jag bara längta. Det är ett litet tag kvar innan det är dags. Fast just nu gör det inte så mycket för om jag kikar ut genom fönstret så är det bara grått och kallt.

Så, jag drar koftan lite tätare om mig och kämpar på någon vecka till.

Jag skulle förresten visa er den fina kransen som Storasyster hade på midsommarafton, gjord av mig.


Det skulle varit rosa blommor i, men dessa valde Storasyster bort i sista stund.
Ganska nöjd med resultatet är jag, det var första gången (vad jag minns i alla fall) som jag gjorde en sådan.

Ikväll har jag en inbokad tid för massage, ska bli sååå skönt!

Njut nu av din dag!




6 kommentarer:

  1. En ljuvlig krans på vackra dottern. Ja sommaren lyser verkligen med sin frånvaro, men så länge man jobbar är det ju helt ok. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Det var en tjusig krans.



    vädrets makter vill inte riktigt skina på oss, den väntar nog tills du skall ha semester :-) Kram/Kate

    SvaraRadera
  3. Sååå fin krans, sååå fin flicka! : )

    SvaraRadera
  4. Ja vad är sommaren?? Jag jobbar denna vecka och två till... jag längtar som bara den efter semester, det är skönt att ha sina lediga onsdagar då känns veckorna inte så långa

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Vacker krans på din vackra dotter :)
    Hoppas det snart blir bättre väder !! Det här är verkligen inte sommar för mig ;)
    just nu glad att jag har ett par veckor kvar till semestern :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Än ingen semester......men snart så...Kram Anette

    SvaraRadera