fredag 1 maj 2015

Underbara trädgård


Hejsan!

Hoppas att du hade en trevlig Valborgsmässoafton!
Det hade vi. Vi var hemma hos goda vänner där vi fick god mat och gott sällskap.

Dagen idag har vi tillbringat ute i trädgården. Vi har rensat rabatter, rengjort marksten, klippt gräs och plockat bort gammalt från förra årets växtlighet. En underbar dag har vi haft i solen. Nu är det bara trädäcket som skall tvättas och de nya möblerna som skall monteras sedan är vi redo. Redo för en härlig vår och sommar då jag hoppas på vackert väder då vi kan vara ute och njuta.

Jag är så oerhört tacksam över att få ha en trädgård. Om än inte den största, men ändå fullt tillräcklig. Då vi byggde vårt hus för många år sedan tyckte jag egentligen att det hade räckt med en uteplats. Något större trädgårdsintresse fanns inte på den tiden, men det har vuxit sig allt större med åren och nu är det absolut en av mina favoriter vad gäller tidsfördriv på fritiden. Jag hade gärna haft en större trädgård idag med plats för växthus/orangeri, fler uteplatser, stora odlingsbäddar mm.

Tänkte bjuda på en liten kavalkad från förra årets sommar, bilder tagna i vår trädgård.

















Ha en skön kväll!






8 kommentarer:

  1. Så fint i er trädgård. Här hade vi också en trevlig Valborg och idag har det varit en lugn första maj. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Ååååå så härligt det ser ut när allt är grönt och blommar! Jag gillar också att vara ute och fixa...

    ha en bra dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Underbar trädgård :) Njut av dagen raring <3

    SvaraRadera
  4. Fint och i ordning! Verkligen... : )

    SvaraRadera
  5. Fint och i ordning! Verkligen... : )

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut och fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar trädgård ni har, snyggt och prydligt, det gillas :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig och fin trädgård du har. Själv vill jag ha en mindre trädgård, även fast jag tycker det är rätt så avopplande att fixa i trädgården så har vi på tok för stor, er verkar vara precis så som jag vill ha det. Kramisar Tina

    SvaraRadera