måndag 27 april 2015

Vilken skillnad!


Hej vänner och hej nya veckan!

Idag för exakt ett år sedan förundrades jag över den tidiga växtligheten i allmänhet och den tidiga rapsblommningen i synnerhet. Jag stannade därför till och fotograferade den härliga gula blommningen som hade pågått en tid den 27 april.
Även i år trodde jag att blomningen var hyfsat tidig då det i dagarna börjat gå över i gult på våra rapsfält. Denna bild tog jag idag, precis ett år senare och kunde vid jämförelse se att vi i år ligger årminstonne en vecka efter.

27/4 2015. Jag vet, ingen vidare kvalite' på bilderna.
Så här vackert gult var det ett år tidigare,

27/4 2014
Det är ganska roligt att ha bloggen som en sorts dagbok. Att på ett enkelt sätt kunna gå bakåt i tiden för att kolla upp diverse saker. Viktiga saker som när rapsen blommar tex. ;)

Denna vecka kör vi kort arbetsvecka och det är precis lika välkommet varje gång det inträffar.
Tills dess håller vi igång i vanligt vardagstempo med allt vad det innebär.


Önskar dig en fin start på veckan!





6 kommentarer:

  1. Det var skillnad..men så får vi hoppas att värmen kommer nu och håller i sig längre istället ;)
    Önskar dig en underbar tisdag och hoppas att du haft en bra start på veckan
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  2. Oj! Vi var i Trelleborg i mitten av April förra året och jag minns att det var mycket grönare söderut...

    Underbart med kortvecka

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Det var skillnad det.
    Som du säger så är det väldigt roligt att ha bloggen och titta tillbaka :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Jag kommer aldrig ihåg från år till år. Det är faktiskt ganska intressant att se skillnaden. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Tycker också att det är kul att gå tillbaka i bloggen och titta kram Diana

    SvaraRadera
  6. Ja nu längtar vi efter värme och sol. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera