lördag 5 april 2014

En lång önskelista



Hoppas ni har det bra så här på lördagseftermiddagen!

Inför storasysters 10-års dag förra veckan fanns en låååång önskelista. 
En av önskningarna var en mjukglass-maskin, så ni förstår lyckan då en av presenterna innehöll just en sådan. Lite extra kul med just denna present, då vi alla i familjen kan ha glädje av den 😉.

Idag var det då dags att inviga maskinen och alla ingredienser var införskaffade. Först då läste vi hur man skall gå till väga och upptäckte att skålen skulle stå i frysen minst åtta timmar innan användning! Gaahhh! Vi får alltså vänta med att göra egen mjukglass tills imorgon. Nåja, den som väntar på något gott, väntar som bekant inte för länge.


Har du provat att göra egen mjukglass?
Jag återkommer med resultatet när vi har provat.

Nu skall jag fixa till lite paket som skall förberedas inför kvällens firande av två födelsedagsbarn.


Ha en fin lördagskväll!



3 kommentarer:

  1. Jag har bara testat att vispa den där arla mjukglassen ;) Det där med att missa att skålen skulle stå i frysen 8 timmar... den missen hade vi lätt kunnat göra här med ;) Så typiskt... Hoppas glassen blir god!
    Tack för dina fina ord hos mig! Jag fick veta igår, att reportaget skulle komma i nr 5, och då tänkte jag att den kommer väl på mån- eller tisdag i brevlådan, eftersom den kommer i butik på torsdag nästa vecka.... men du har alltså fått din redan??!! Oh, nu blev det ju ännu pirrigare... när man vet att det finns de som sett det redan... jag som var med på bild och allt... eller de bilderna kanske inte kom med ;)
    Ha en fortsatt fin lördagseftermiddag/kväll!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Åh vad häftigt med en mjukglassmaskin. Har bara gjort vanlig glass i en glassmaskin.
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Men så gott nej inte gjort mjukglass bara vanlig glass kram Diana

    SvaraRadera