måndag 2 december 2013

Adventsstjärnor


Hej i vintermörkret!

Hur har ni det? Här börjar vi ana slutet på första etappen av hall och köksrenoveringen. J är superduktig och jobbar på varje ledig stund. 
Ett gäng adventsstjärnor har vi satt upp trots allt, så lite adventsstämning har vi absolut här hemma.


Ett och annat avbrott i renoveringen unnar vi oss.
I lördags var vi med goda vänner på en musikal, Kal P Dal.
Jag vet inte hur känd han var i resten av landet, men här i södra delarna var han en legend i slutet av 70-talet (och möjligtvis en bit in på 80-talet). Dessvärre dog han alldeles för ung, men hans musik lever kvar och i lördags rockade vi loss till låtar som Raka rör, Blå blå blåa skor och Tuffa Uffe.
Huvudrollen hade Nic Schröder och andra rollinnehavare var stora delar av fd. The Ark.
Ja, vilken kväll! Bästa platserna på första raden hade vi också.

Kanske njöt vi extra av att komma iväg nu när vi är mitt uppe i målning, tapetsering och annat här hemma.

Ikväll drar en ny omgång av Morden i Sandhamn igång. Den skall jag titta på, ska du?

Ha en skön kväll!


6 kommentarer:

  1. Skönt att ni kan koppla av en del mellan renoveringen. Vi spelar i MS och kollar på den i morgon.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. O ja, jag kollade Morden i Sandhamn! Gillar den serien!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Så skönt att ni kunde koppla av en kväll och bara njuta, och att det blev lyckat.
    Jag ser fram emot förändringarna hemma hos er.
    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Jag tittade absolut på Morden i Sandhamn. Nu får vi vänta på nästa avsnitt ända till måndag..suck..

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. Skönt med en paus mitt i renoveringen.. tyvärr aldrig hört talas om men tyvärr är ju mitt musikintresse inte det största ;-)
    Mysigt med alla ljus i fönstrena nu...

    Ha en fin tisdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Kal P Dal kommer jag mycket väl ihåg o jag kan nog dra en vers på Blå, blå blåa skor......Skönt att komma ifrån renovering o göra något riktigt roligt tillsammans. Kramisar Tina

    SvaraRadera