tisdag 28 maj 2013

En stund över...





Hejsan!



Ännu ett uppehåll från bloggen :(.
Det känns som om min tid inte räcker till för tillfället. Så här på våren är det
mycket som händer och mycket som skall fixas och förberedas. Födelsedagar, släktkalas, barnkalas, fester, avslutningar, insamlingar till lärare och fotbollstränare m.fl. , utflykter, fotbollsturneringar, student och en del därtill. Dessutom har vi hus och trädgård som skall skötas. Någon som har en stund över så tar jag tacksamt emot en timme eller två ;).

Det är viktigt när allt snurrar på så här att man tar sig tid att bara ta det lugnt, sitta ned och njuta av något man uppskattar. Varför inte en kopp kaffe, en god bok eller kanske en gammal klassiker som vi gjorde för en tid sedan. Päronhalvor med after eight, en stund i ugnen och servera med vispad grädde. Mmm så gott!






Så, kontentan av det hela, glöm inte bort att skruva ned på tempot emellanåt. Unna dig en stund
då och då när du pausar från vardagens alla göromål.



Ha en riktigt härlig dag!









5 kommentarer:

  1. Det var ett bra tips!
    Vad jag läser i texten så bör du nog själv också följa detta tips och ta lite paus från alla insamlingar och allt. Kalas är bara trevligt och avkoppling i sig tycker jag, även om man själv ordnar det. Ta vara på de små, korta stunderna och gör dem långa och avslappnande.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Visst är det mycket som händer på våren... Toktrött jag med men det är viktigt att prioritera eller iaf sakta ner och verkligen få njuta en stund av annat..
    Ha en fortsatt skön tisdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Jaa vi får inte glömma att njuta av våren och sommaren! Vi kan blogga mer när det regnar och är tråkväder! Annars njuter vi!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Ja ibland snurrar allt lite för fort. Själv har jag student nästa vecka o har såååå mycket att planera. Har tagit semester så jag faktiskt oxå hinner njuta av allt det roliga o inte bara stressa. En riktigt klassiker du dammat av o den är verkligen supergod. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Här är det också tunt mellan inläggen... daorn havererat och en massa annat att göra ;) Men vi finns där, eller hur ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera