fredag 22 mars 2013

Blommor, blommor, blommor





Hej mina vänner!



Hur har ni det denna fredagskväll? Har ni något fredagsmys?



Jag måste bara berätta om en super-rolig aktivitet jag var iväg på härom kvällen. Något
som bokades in för ett antal veckor sedan och som jag verkligen har sett
fram emot sedan dess. Ett besök i en blomsteraffär, med diverse pyssel med blommor.
Temat för kvällen var av naturliga skäl påsk och vi fick skapa blomsterarrangemang, fågelbon,
dörrkrans och annat. Det var verkligen jätteroligt. Precis sådant här pyssel som jag 
älskar, men inte tar mig tid till så ofta. Vi fick också lite tips, bl.a om hur man snittar stjälkarna
på snittblommor. Lite riskabelt känns det - stor risk att man missar i början och skär sig i tummen...



Här följer några bilder av några av mina skapelser,







Detta kommer jag definitivt göra om ifall tillfälle ges fler gånger.



Imorgon vankas det kalas här hemma.



Ha en riktigt mysig och skön fredagskväll!




6 kommentarer:

  1. Vilken rolig kväll och grej att få lära sig lite mer och tjusigt blev det ju också!
    Hoppas att det blir ett trevlig kalas imorgon
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kväll.Ja himla fint resultat.Ha det gott .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du gjort! Bättre med pysselkväll så att det blir gjort ;) kram Suss

    SvaraRadera
  4. vad kul! Precis sådant pyssel som jag också gillar. älskar blomster arr. ville gå en sådan kurs förut. kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fint du gjort o vilken trevlig grej. Hoppas du haft en härlig helg. KramisarTina

    SvaraRadera
  6. Jag har varit så sugen på något likande, det måste vara så inspirrande att få skapa dessa fina ting!

    SvaraRadera