tisdag 19 februari 2013

Dagens middag





Hej!



Hur har ni det denna tisdagskväll?



Idag tänkte jag ge er ett tips på en god och lättlagad middag som vi åt idag.






Fiskburgare

400 gr torskfilé
200 gr laxfilé
2 äggulor
1 msk sweet chilisås
salt och peppar efter tycke och smak

Kör alla ingredienserna i en mixer eller med stavmixer till en färs.
forma till biffar (vi gjorde fyra stycken av mängden ovan - de blev rejäla 
och mättade ordentligt), stek ca. 5 minuter på varje sida (beroende på tjocklek).

Vi lade burgarna i hamburgerbröd och serverade med sallad, rödlök och skagenröra.
Räkröra eller en kall sås med creme fraiche och fransk senap blir också gott till.

Enkelt och gott precis som det skall vara, men nu har vi fått nog av avsaknaden och 
inspiration till vardagsmat så från och med vecka 10 kommer vi att få en matkasse
levererad till oss en gång i veckan. Råvaror till fem middagar i veckan kommer
vi att få. Detta kör vi på så länge vi tycker det fungerar eller tills att
inspirationen kommer åter.



Hoppas du får en fin kväll!







5 kommentarer:

  1. Vilket superbra recept! Min familj gillar inte så mycket fisk tyvärr, smakar dessa mycket lax? Jag måste testa dessa!
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Åh, det måste jag testa! Lät hur gott som helst! tack för receptet!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Det ska även blandas ner lite gräslök i smeten vilket du glömde berätta för mig // Kocken

    SvaraRadera
  4. tack för tipset med mer torsk. Du har ingen följa knapp på din blogg ser jag, ett tips då blir det lättare att följa dig:) kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Det gör ni rätt i att beställa färdig matkasse. Kanske underlättar det vardagen. Hoppas ni blir nöjda. Kram Kate

    SvaraRadera