måndag 17 december 2012

Granen står så grön och grann i stugan...





Hejsan hallå!!!



Hur har ni det så här veckan före jul? Är alla klappar inköpta? Julbaket och julgodiset 
avklarat? Sillen inlagd? Jansson klar? Skinkan griljerad? 
Köttbullarna rullade...

Det finns verkligen mycket att dona med så här innan jul, om man vill. I annat fall går
 det mesta att köpa. Allt för att underlätta för den som inte orkar eller hinner med allt 
som man ändå inte vill missa i juletider.

Jag har lovat mig själv att bara göra det som jag känner att jag har lust att göra,
inga måsten här alltså (jo kanske några få ändå när jag tänker efter).




Igår kom julgranen på plats!



Igår pyntades hemmet med gran, tomtar och annat juligt. Till vardagsrummet hade 
jag köpt nya gardiner. Utan att tänka mig för...
De var på tok för korta för våra höga fönster/väggar, så det var bara till
att plocka fram symaskinen och modifiera dem så att de blev lite längre och passade
våra fönster.



Idag har vi gjort pepparkakshus. Det är inte helt klart ännu, så foto på skapelsen
får jag presentera senare.



Ikväll börjar en ny omgång av "Morden i Sandhamn". Jag kommer att sitta 
bänkad i TV-soffan. Gör du?



Nu önskar jag dig en fortsatt skön måndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar