måndag 26 november 2012

Back in business





Go'morron nya vecka!



Äntligen är vår dammsugare back in business! J fixade och trixade, beställde en reservdel och nu fungerar den igen! 
Den tid vi inte kunde använda vår dammsugare fick vi låna en "vanlig" dammsugare av kära grannar, men oj så ovant att använda en sådan. Inte längre bara en slang att hålla reda på utan också en mojäng som lever ett eget liv och kör in i möbler och fastnar här och var. Dessutom blev jag smått lomhörd av att ha använt den. Det är säkert olika med olika maskiner, men den vi lånade lät oerhört mycket. I alla fall jämfört med vår centraldammsugare.
Nåja, nog om detta, vi har nu en fungerande dammsugare och jag är nöjd och glad för detta. 



I helgen hade vi goda vänner på middag och J lagade en förrätt beståede av tomatsoppa som vi serverade med fetaostkräm och timjan/parmesansticks. Det var underbart gott. Jag återkommer med recept på detta om någon vill prova. Jag rekommenderar det varmt!



 

Så här dukade vi till oss och våra gäster.



Nu önskar jag dig en fin vecka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar